Zgodnie z przepisami ślub cywilny może zostać zawarty w dowolnym Urzędzie Stanu Cywilnego w Polsce. Prawo dopuszcza również możliwość zorganizowania go w plenerze. Potrzeba do tego wniosku i zgody kierownika Urzędu. Oprócz tego trzeba ustalić dokładną godzinę i datę ceremonii, podać imiona i nazwiska świadków oraz podjąć decyzję o zmianie lub też nie nazwiska. Wszystkie te czynności załatwia się podczas jednej wizyty w Urzędzie. Ważne by mieć przy sobie dokument tożsamości. Para na takie spotkanie musi udać się osobiście. Najważniejszym dokumentem jaki sporządza urzędnik jest zaświadczenie o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa, które uprawnia do ślubu. Na tym etapie młodzi wnoszą także opłatę skarbową, której wysokość zależy od tego czy ślub odbywa się w Urzędzie czy w plenerze. W wyznaczonym dniu ślubu, młodzi i osoby im świadkujące muszą pojawić się nieco wcześniej by uzupełnić ostatnie dokumenty. Muszą pamiętać o zabraniu dowodów osobistych. Ceremonia przed kierownikiem trwa kilkanaście minut, młodzi wypowiadają słowa przysięgi, nakładają obrączki i od tego momentu są małżeństwem otrzymując potwierdzenie w formie aktu.
Jak do nas dojechać?
Liczba unikatowych wyświetleń wizytówki: 1926
Pozostałe Urzędy Stanu Cywilnego z województwa śląskiego