Zespoły weselne - muzyka-wesele.pl Zespoły weselne - muzyka-wesele.pl

Jakie formalności w Urzędzie Stanu Cywilnego?

Jakie formalności w Urzędzie Stanu Cywilnego?
Zarówno w przypadku ślubu konkordatowego w kościele jak i małżeństwa cywilnego oboje narzeczeni muszą dopełnić kilku formalności w Urzędzie Stanu Cywilnego. W urzędzie termin ślubu zarezerwować można nie wcześniej niż na 6 miesięcy i nie później niż na miesiąc od złożenia wszystkich niezbędnych dokumentów.

Narzeczeni muszą stawić się osobiście wraz dowodami osobistymi lub innymi dokumentami potwierdzającymi tożsamość.

Do urzędu jesteście zobowiązani dostarczyć:

  • odpisy skrócone aktów urodzenia;
  • odpis skrócony aktu małżeństwa wraz z adnotacją o jego ustaniu lub też sentencję wyroku sądu (dotyczy osób, które są rozwiedzione);
  • odpis skrócony aktu zgonu współmałżonka (jeśli któreś z Was owdowiało).

W przypadku, gdy wymagany dokument znajduje się w tutejszym USC jego dostarczenie nie jest wymagane. Kolejnym krokiem jest podpisanie zapewnienia o braku przeszkód do zawarcia związku małżeńskiego. Na jego podstawie w urzędzie wstawione zostanie odpowiednie zaświadczenie, potwierdzające brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa niezbędne do przedłożenia w parafii zawierania ślubu. Za sporządzenie aktu małżeństwa USC pobiera opłatę w wysokości 84 zł.

Urząd Stanu Cywilnego w Bydgoszczy zlokalizowany jest przy ulicy Grudziądzkiej 9 – 15.
Telefon (52) 585 84 00.

 

Polecamy porady i artykuły
  • Dodaj komentarz – napisz co myślisz.
Redakcja portalu zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu artykułu.
Top