Zespoły weselne - muzyka-wesele.pl Zespoły weselne - muzyka-wesele.pl

Organizer ślubny – planowanie wesela może być łatwiejsze!

Dodano: 08-10-2018
organizer_slubny
Planowanie ślubu wiąże się ze stresem. Prawda czy mit? Większość par potwierdzi, że organizacja tak dużego przedsięwzięcia potrafi wzbudzać skrajne emocje. Całe szczęście, istnieje wiele sposobów na ułatwianie sobie życia. Jednym z nich jest organizer ślubny – gwarantujemy, że okaże się niezbędny!

Organizacja wesela wcale nie taka straszna

Organizer ślubny to nic innego, jak notes, zeszyt, notatnik, w którym znajdziecie konkretne wskazówki, co powinniście zaplanować odnośnie swojego ślubu i wesela. Idealny planer powinien być przejrzysty i obszerny, bo oprócz planów, możecie w nim przechowywać wasze inspiracje, notatki i wizytówki. Kiedy będziecie małżeństwem, organizer stanie się miłą pamiątką, dlatego warto zadbać, aby miał ładną szatę graficzną i był trwały. Polecamy planery w twardej oprawie.

Planowanie ślubu – co musi się znaleźć w organizerze?

Każda strona waszego planera powinna mieć wydrukowane lub napisanie odręcznie odnośniki do tego, co należy zrobić. Pierwsze strony to oczywiście najważniejsze sprawy do odnotowania, a więc data ślubu, miejsce, nazwiska świadków i notatki. Nie zapomnijcie również od razu rozpisać budżet.

pin

Dalej dobrze przygotować ogólne kalendarium, w którym rozplanujecie, w którym miesiącu trzeba pamiętać o ślubnych sprawunkach. Kiedy zarezerwować salę? Kiedy zacząć szukać sukni ślubnej? Kiedy zamówić zaproszenia, a kiedy je wysłać?

Kolejnym niezbędnym „rozdziałem” jest miejsce na listę gości. Im go więcej, tym lepiej, bo lista może się zmieniać. Tu odhaczycie również, kto otrzymał zaproszenie i kto potwierdził swoją obecność.

pin

W planerze znajdziecie także miejsce na plan przygotowań, podzielony na miesiące i tygodnie. Uzupełnicie go według uznania. Im bliżej ślubu, tym bardziej organizer ślubny będzie wskazywał na zapisywanie bardziej szczegółowych informacji. Rozpiszecie plan dnia dokładnie, co do godziny. Stworzycie listę rzeczy, które musicie mieć ze sobą w trakcie ceremonii (dowód osobisty, zaświadczenia, obrączki i inne).

Nie zabraknie kart, na których rozplanujecie weselne menu, a także termin odbioru sukni ślubnej i garnituru oraz wcześniejszych przymiarek.

pin

Cała oprawa ślubu w jednym miejscu

Bardzo ważnym miejscem w organizerze ślubnym będą stronu poświęcone wydatkom na transport gości, dekoracje, florystę, obrączki, wynajem samochodu i dodatkowe atrakcje na weselu.

W organizerze ślubnym powinny się znaleźć wszystkie dane kontaktowe do kamerzysty, fotografa, zespołu muzycznego lub DJ-a, a nawet takie detale, jak adres jubilera, model obrączek.

Gdzie kupić organizer ślubny? A może lepiej…wykonać go samodzielnie?

Planer to właściwie nieskończona ilość możliwości. Gotowe, pięknie wykonane organizery ślubne kupicie w sklepach internetowych, sklepach papierniczych i księgarniach (koszt ok. 50-80 zł). W Internecie znajdziecie całe mnóstwo organizerów, które możecie wydrukować za darmo i stworzyć swój własny planer.

pin

Ostatnią, najbardziej czasochłonną opcją jest samodzielne zaprojektowanie organizera. Przyda się do tego solidny zeszyt na spirali (lub mały segregator i kolorowe kartki), kolorowe cienkopisy i mazaki oraz wzór, według którego zaplanujecie poszczególne obszary.

Dla osób, które nie lubią odręcznych notatek, polecamy organizery online i aplikacje, które zawsze można mieć przy sobie.

pin

Gdy planer ślubny to za mało…

Być może pomimo posiadania organizera ślubnego, czujecie, że ilość przygotowań was przerasta. W takiej sytuacji warto sięgnąć po profesjonalną poradę - z pomocą może przybyć konsultant ślubny, który przejmie wszelkie trudności, związane z organizacją wesela. Wynajęcie profesjonalisty to koszt od 3500 zł w górę. Czasami konsultanci wyliczają swoje wynagrodzenie na zasadzie procentu od budżetu weselnego (np. 10%). Sami oceńcie, czy warto oszczędzić sobie pracy i stresu.

pin

Powrót do listy
Top